Ahoj, tady najdete naše samostatné akce. Dovolené atd...

Dovolená 2012

Dovolená v Egyptě - 26. 5. - 6. 6. 2012
- Sobota - v Hurghádě jsme v půl páte a v hotelu v půl osmé. Po snídani jdeme k moři. V poledne jdeme na schůzku s delegátem, kde se dozvíme další kroky.
- V neděli je volný den u moře.
- V pondělí 28. 5 vstáváme v 6:40 a jdeme na snídani. Před půl desátou dorazil pro nás dva prázdný autokar s kapacitou 9 lidí v půl a pět odjezd směr Káhira. Je to děsně rozdrncaný, ale vydržíme. Kolem páté jsme ubytovaní v hotelu a seznámeni s programem. Po vybalení jdeme k bazénu.
- V úterý máme volný den a jedeme hotelovým taxíkem do Káhiry.
- Ve středu 30. 5. vstáváme v 6:30 a na sedmou jdeme s kufrem na recepci. Po snídani přijel autokar a veze nás do muzea. Pak jedem k pyramidám. Sesypali se na nás prodejci a vnucovali se. Jinak to tam bylo hezký ale moc rychlý. Připadal jsem si jak japonec. Pak jedem do voňavkárny kde nás rafinovaně pohostí a nakonec Kátě vnutí parfém za 25$. Nakonec se stavíme u výrobců papyru. Odpoledne se vracíme do hotelu kde máme čekat do šesti. Jinak kdybych měl shrnout dojmy z Káhiry, tak je to chaotický smetiště. Bordel na každým rohu. Není ulice, kde by se nenasbíralo alespoň 5kg odpadků a všichni se tváří, jako by nic neviděli. Jinak to vypadá dost hrozně a pro nás nepochopitelně. Mají tu sídliště, kde vyrůstají paneláky, resp. cihlové mnoho podlažní domy, každý je jiný, vzdálenosti mezi také různé ale vždy hodně malé, střechu nemají, nahoře z toho trčí dráty pro další pokračování a v takto úplně holém domě je patro které má už okna a v tom patře je jeden byt už obývný – se záclonama a satelitem. Ty nedokončený baráky (což jsou snad všechny) mají na střeše, resp. posledním patře děsnou haldu hroznýho bordelu a mrdníku. Tam se musí všude náramně dařit krysám a potkanům. Zato ostatní zvířata co potkáváme (koně, kozy, ovce, osly, psi i kočky) vypadají dost špinavě a zuboženě. V 18:00 jedem na nádraží. V 19 tam jsme ve 20 dorazil vlak a ve 20:08 odjíždíme. Chvilku po odjezdu je večeře. Pak nám sklopí palandy a po deváté uleháme.
- Čtvrtek 31. 5. Budí nás už v půl páté. Pak je snídaně. V půl šesté jsme na nádraží kde už čeká delegát a veze nás na loď. V 10:15 na recepci vyplníme dotazník, odevzdáme pasy a dostaneme klíč. Částečně se zabydlíme a na půl jdeme na recepci a jedeme do chramového komplexu v Karnaku. Po návratu je oběd a odpoledne odpočíváme. Po půl šesté se oblékáme, protože jdeme do chrámu v Luxoru.
- Pátek 1. 6. Za minutu šest nás budí z recepce. V sedm jsme na recepci a odjíždíme k Mnemonovým kolosům. Potom jedem do údolí králů. Navštěvujeme naštěstí dvě nové hrobky oproti minule. Jak jsem se doslechl, tak z toho množství hrobek nechají přístupných jen pár a po pár letech je zavřou a zpřístupní jiné – aby se to střídalo a nehuntovali se furt jedny a ty samý. Odsud do alabastrové dílny. Pak jedeme do chrámu Hatšepsut. Nakonec jedeme do udolí královen, kde jsme poprvé. Pak už je loď. Hned je oběd a po něm se vracíme do kajut. Venku je kolem 45st. ve stinu. Jak jdeme někam ven, tak bereme 1,5l lahev vody s sebou a prakticky nikdy se s ní nevracíme. Večer jdeme s ostatními ze skupiny courat po městě.
- Sobota 2. 6. Kolem třetí hodiny ranní vyplouváme proti proudu nilu, na jih k Assuánské přehradě. To ale všichni ještě spíme. Vstáváme až ve tři čtvrtě na osm. Po snídani jdeme všichni na horní palubu a pozorujeme a fotíme plavbu zdymadlem a okolí. I tady jsou všudypřítomní prodavači. Plují okolo na loďkách a nabízejí. Třeba šaty vnutili nějakému Polákovi, zabalili do igelitu a hodili mu je. Když loď stojí ve zdymadle tak to jde ale oni se k ní lanem přivážou a otravujou i když loď jede na plnou rychlost. Odpoledne jdeme do města Edfu navštívit Thorův chrám. Vezeme se drožkou ke vchodu. Chrám je nejzachovalejší památka a stojí za to ho vidět. Vstupní brána je monument jak kráva. Tvrdí že je vysoká 36m ale mě se zdá vyšší než v Karnaku, kde je prý 52m. Pak se vracíme stenou rykšou zpět.
- Neděle 3. 6. V sedm odcházíme z lodi do chrámu Kom Ombo. Ten je taky pěknej i když ne tak zachovalý jako ten včera. Po prohlídce jdeme do sousedního muzea krokodýlů. Je tam i mumie i mladý i vajíčka. Pak se vracíme na loď a je teprv po osmé a hned startujeme a nabíráme směr Assuán. Ve dvě tam jsme a hned odjíždíme na výlet. Nejdřív na nedokončený obelisk kralovny Hatšepsut. Ja to vlastně lom na růžový Assuánský mramor. Jsou tam místa odkud vytesali sarkofág pro Tutanchámona i pro jiný. Jako správný lom se správnou žulou od rána nasává vedro a teď odpoledne sálá, takže je od sluníčka 45°C ve stínu a pere to i odspodu. Potom jedeme motorovou lodí na ostrov kde stojí chrám Philae, který kvůli staré přehradě také přestěhovali o 90 m. Pak jedeme do tržnice v Assuanu. Mají tam všechno možný ale hlavně koření mají mraky.
- Pondělí 4. 6. V půl osmé jdeme na loďku a veze nás po nilu asi 20 minut do Nubijské vesnice. Tam jsme pozváni do příbytku na čaj. Ukážou nám jaké mají domácí mazlíčky - krokodýli. Taky si je fotíme a pak i pochováme v ruce. Pak jdeme do místní školy, kde nám ukážou arabskou abecedu a čísla a jak se píšou naše jména. Pak se ještě projdeme po vesnici a jdeme opět na loďku která nás tentokrát veze do botanické zahrady která má svůj samostatný ostrov. Pak nás loďka veze zpět k velké lodi, kde bereme batohy a jdeme do mikrobusu. V půl dvanácté odjíždíme. Jedeme zpět do Hurghády, do hotelu Prima Life kde jsme původně byli. Dorazíme tam v půl osmé - po 8 hodinách jízdy vc. 30 minut zastávek. Rozloučíme se s ostatními a po přihlášení na recepci se jdeme najíst a pak ubytovat a spát.
- Úterý 5. 6. Volný den u moře.
- Středa 6. 6. - Dopoledne moře, V poledne odjezd na letiště, ve tři odlet v půl osmý dosedáme v Praze a před půl devátou jsme už doma.

z dovolené

Dovolená 2011

Dovolená ve westernovém městečku "šiklův mlýn"
První dovolená s novým psem musela být někde v tuzemsku, tak jsme se po delších úvahách rozhodli pro westernové městečko šiklův mlýn, kde jsme si objednali apartmán. Bylo to na týden a moc jsme si to tam užívali, dokonce i když počasí zrovna některý den nevyšlo. Vyzkoušeli jsme si tam všechny možné a nemožné atrakce od jízdy na koni, jízdy kočárem, dokonce i BVPčkem ale Bardotce se nejvíc líbil výlet vláčkem.

z dovolené

Dovolená 2010

Dovolená doma
Letošní dovolená byla hodně specifická. Loni, když jsme se nejednou, při práci na naší zahrádce zpotili, jsme si řekli, že když je za tím tolik práce, že si jí taky musíme užít. A tak se taky stalo. (Jinak myslím, že je tady na místě oznámit, že naše zahrádka má svoje vlastní webové stránky, tak si je také prohlédněte). Dovolená byla z větší části doma na zahrádce. Přes den vedra, ale pod přístřeškem nebo v bazénu bylo příjemně. Občas nějaký výlet, jindy návštěva a prakticky každý den grilování. Prostě idyla.

z lehárny doma

Výlet do Červeného Újezda - 5. 7. 2010
Nedaleko Berouna, kousíček za Rudnou je v obci Červený Újedz 8 let starý "středověký hrad". To jsme nemohli přehlédnout a tak jsme tam zavítali. Můžeme vřele doporučit. Na hradě toho moc dobového nenajdete. Je to spíš koncipováno jako muzeum řemesel v minulém a předminulém století. To také podporuje skanzen vybudovaný na stejném pozemku.

z Červeného Újezda

Výlet do Dinoparku a ZOO v Plzni - 6. 7. 2010
Před asi pěti lety jsem tam byl s Vlastíkem a od té doby slibuji Kátě, že jí tam také musím vzít. Konečně se naskytla příležitost a vyrazili jsme. Prolezli jsme si japonskou zahradu, dinopark a stihli i výcvik dravců v sousedním amfiteátru. Tak jsem si opět jako tenkrát, nechal přistát orla mořského na ruku. Když se k vám blíží "ptáček" s rozpětim 2,40 m je to zajímavý pocit. No a pochopitelně jsme nevynechali ani hezkou expozici v podobě hospodářského dvora. Mimochodem - kdo tam pojedete, tak v tom dvoře se rychle, levně a výborně najíte.

ze ZOO v Plzni

Výlet do zámeckého parku v Průhonicích - 7. 7. 2010
Dlouhé roky jezdíme okolo na chatu a ani ve snu by mi nenapadlo, že hned vedle silnice je takový pěkný park. Kdo jste tam jako já ještě nebyli, určitě ho navštivte.

z Průhonic

Výlet do Dětenic s ubytováním ve středověkém hotelu - 24. 7. 2010
To byla kapitola sama o sobě. Když jsme hledali na netu kam vyrazit, tak jsme našli i tuto atrakci. Nabízejí pohádkové víkendy. Vybrali jsme si "královský", objednali a v daný datum vyrazili. Dorazili jsme v poledne. Zavítali do zámeckého parku, kde zrovna probíhal program - dobové tance, kejklíř a sportovní klání. Ve dvě jsme se šli ubytovat do středověkého hotelu. Hned za dveřmi otrhaná žebračka a po vyřízení fotmalit nás trpaslík dovedl k pokoji. Máme č. 2 a tam nás na uvítanou čekala lahev sektu a ovocný talíř, nechyběly ani květiny. Po rozkoukání (všude jsou jen svíčky a najít vypínač ke kumšt) jdeme opět ven. Zavítáme na prohlídku pivovaru. Mladá dívčina nás tykáním přivítala a exkurse začala. Mají to tam moc hezké. Ostatně jako i všechno ostatní. Po exkursi jdeme na prohlídku zámku. Taky pěkný. Při zpětné cestě do hotelu se zastavíme na jedno originál Dětenické pivo. Pravda. 39,- Kč není málo ale když si vzpomenu na cenu v Anglii, jsem spokojen. Na sedmou hodinu odcházíme z hotelu do středověké krčmy. Když nás usadí přijde šenkýřka a ptá se: "tak co holoto, co budete žrát a chlastat"? Vybrali jsme si a potom sledovali program který probíhal mezi stoly. Polykač ohně, břišní tanečnice, inkvizitor který vybíral na hříšníky na mučidla. Nechyběl ani krotitel s hadem a žebračka. Občas se nepohodli šermíři a utkali se. Prostě paráda. Do toho vám přinášejí dobroty a rukama jíte. V ceně jsou 4 chody, ale žádný příbor. Program pomalu končí kolem jedenácté a po zaplacení se jdeme uložit do hotelu.
Lehnete si a spíte. Když v tom sebou cuknete, protože se vám zdá, že něco slyšíte. Našpicujete uši a ono tam straší. Slyšíte šouravé kroky, řetěz a něco jako zaříkávání. Prostě - to nemá chybu. Když usnete, tak vás to vzbudí ještě jednou ale pak už je pokoj. Ráno, na dobu co jsme si vybrali se ozve zaklepání a mladá šenkýřka přinese snídani do postele. Salámy, sýry, šunka, klobása, pečivo, dort, džus, káva/čaj - a jsme zase nechutně přežraný, jako v noci. Necháme si slehnout, jdeme se odhlásit a před polednem odjíždíme

z Dětenic

Výlet do Starých Hradů - 25. 7. 2010
Na cestě z Dětenic si to zamíříme do Starých Hradů, které jsou kousek odsud. Je to zrekonstrukovaná stavba, ve které se prakticky nic nedochovalo a která se stále dává dohromady. Ve zpřístupněných prostorách jsou k dispozici zajímavé tématické místnosti, věnované vždy nějakému tématu v době Františka Josefa. Například, jak vypadal a co vedl takový koloniál, nebo obchod s domácími potřebami, či kávou. Pro děti je trasa pohádkovým podzemím. Je to s výkladem o ničem co by existovalo, takže opravdu jen pro děti... No a pak už návrat domů.

ze Starých Hradů

Oslava Kátiných 50. narozenin 19. 9. 2009
Káťa má sice narozeniny 21.9., ale to by vycházelo na pondělí, tak se oslava konala v sobotu 19. 9. 2009. Dlouho jsem přemýšlel, čím bych svojí drahé polovičce udělal k narozeninám radost. Již při cestě z Anglie se mi podařilo nenápadně zakoupit na trajektu její oblíbený Dior, ale to mi připadalo málo, Tak jsem si vzal na sebe nelehký úkol a usmyslel si, že jí udělám oslavu, která ovšem bude jako překvapení. Ono se to může zdát jako úkol jednoduchý, ale věřte že v našich podmínkách je to tvrdý oříšek. Těmi našimi podmínkami je myšleno to, že my jsme spolu vlastně 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu. V práci jsme v jedné kanceláři a chodíme spolu i na oběd. Takže žádné soukromí na pořízení překvapení. Nicméně se to nakonec povedlo. Sezváni byli naši svatební svědci, kamarádky s partnery i příbuzní z naší rodiny.

Káťa byla požádána matičkou o pomoc, a tak v pátek odjela do Prahy. V sobotu se vrátila autobusem ve 12:05 a když přišla domů, našla mi lelkujícího u jezírka. Pozdravili jsme se a já povídám "pojď se podívat dozadu, co jsem objevil", a ona šla. Tam tichoučko, všechno nazdobené, načančané, stoly se prohýbaly pod připravenými pamlsky, kyticemi, dortem a dary. Jak Káťa vešla za roh k pergole, tak všichni jsme spustili sborově "hodně štěstí zdraví, ..." až z toho byla Káťa naměkko. Pak přišlo (hned po vynadání, že jsme blbí) na řadu jednotlivé blahopřání, přípitek a předání darů. Posléze již následovala oslava. Počasí nám také přálo a moc se to povedlo.

Dovolená - (po-)svatební cesta do Anglie a Skotska

Středa 1. 7. 2009
Odjíždíme v 10:37 z Berouna od ÖMV na Rozvadov. Před hranicí stavíme u poslední benzínky. Máme přestávku, tak si zajdem na hamburger a kafe. Před jednou hodinou odjíždíme. Ve čtyři jsme u Frankfurtu a projíždíme kolem letiště. V deset projíždíme kolem Bruselu. Je už šero, ale kousek Atomia jsme viděli. Před půlnocí stavíme už kousek od moře a odsud jedeme dolů do Calais - přístaviště trajektů. Za hodinu tam jsme.

Čtvrtek 2. 7. 2009
V jednu jdeme na celní kontrolu a pak se vracíme do autobusu, kde dostáváme instrukce ohledně trajektu. Ještě jsme chytili dřívější, než bylo plánováno a ve tři čtvrtě na dvě se naloďujeme. Parkování máme na páté palubě - modré schodiště. V autobusu nikdo nesmí zůstat, tak vyrážíme na horní podlaží. Na chvíli zůstaneme v sedmém, kde jsme do vyplutí kolem druhé. Cesta má trvat hodinu a půl. Dali jsme si na otevřené palubě cigáro ale hrozně to foukalo a tak jdeme zpět. V Doveru jsme na čas. Sedáme do autobusu a jedeme na kraj Londýna na záchytné parkoviště. Ještě přesouváme čas na hodinkách a pak se ukládáme k spánku. Nebylo to nic extra ale trochu jsme se vyspali. Po šesté už nás budí. Jdeme se opláchnout a na WC a pak snídáme. Káťa si ještě vybírá z kufru věci na sebe. Pak balíme do baťůžku všechno co můžeme přes den potřebovat. Do centra Londýna jedem asi hodinu. Po vystoupení s náma průvodkyně prošla k Buckhinkému paláci a ke galerii, kde budou další srazy. Pak jdeme na jedenáctou na výměnu koňských stráží. Ani tam nejsme do konce a jdeme si po svém programu. Jdeme na druhou stranu řeky a koupíme si lístky do Londýnského Oka á 17Ł. Potom jdeme přes park do Baker Streat což je ale hrozně daleko, a tam navštívíme muzeum Sherloka Holmese (á 6Ł). Pak odcházíme zpět ke galerii ale já už jsem zničen, tak se stavíme na kafe a studenou vodu ale hlavně na židli (6.50Ł). Pak jdeme přes výstavní obytnou čtvrť ke galerii. Tam jdem na WC a natankujeme vodu. Odsud vycházíme před pátou rovnou k nádraží, za kterým máme u Kleopatřiny jehly sraz v šest. Cestou ale potkáme Pub - restauraci Sherloka Holmese, a tak tam Káťa fotí a pak si dáme každý po jednom pivu (6,60Ł). Před šestou ocházíme a na místě srazu jsme včas. Počkáme na autobus a jedeme do hotelu. V Hotelu jsme před sedmou.

ze 2. dne cesty

Pátek 3. 7. 2009
V osm vyrážíme do Portsmounthu a tam jsme v muzeu lodí 3 hodiny ale stejně jsme všechno zdaleka nestačili. Ale bylo to pěkný. Pak jedeme do Městečka Salysbury s katedrálou ale tam nejdeme a místo toho couráme městem. Je moc hezký. Odtud vyrážíme do Stonehenge na obhlídku kamení :-) ale tam jsem zklamaný, že se smí nejvíc na 30 metrů. Pak už je návrat do hotelu, kde jsme po čtvrt na devět.

ze 3. dne cesty

Sobota 4. 7. 2009
V osm odjíždíme na hrad Warwick. Tam je to moc pěkný. Je tam individuální prohlídka a každý si jde kam chce. Tři hodiny utečou jak voda a pak máme sraz u aurobusu, kde si ještě stačíme dát kafe. Pak odjíždíme do Stratfordu - rodiště Shakespeara a Neshe. Tam jsme taky tři hodiny. Pak odjíždíme do hotelu v Birminghemu. Po půl osmé jdeme ven, podívat so do obchodního centra které navrhoval Kaplický a má znázorňovat rejnoka.

ze 4. dne cesty

Neděle 5. 7. 2009
V osm vyrážíme. Jedeme do severní Anglie do jezerní oblasti Lake Discrit a k jezeru Waterminde. Tam máme hodinu a půl rozchod a jdeme do města. Je krásný, a všechny domy kamenné. Pak jedeme do Denwer water, kde je taky rozchod a kde projdeme město a navštívíme muzeum Jamese Bonda. Odsud jedeme přes tři hodiny do Glasgow. Tam si prohlídneme katedrálu a náměstí. Pak už vyrážíme k hotelu.

z 5. dne cesty

Pondělí 6. 7. 2009
V devět vyrážíme. Jedeme se podívat na zdymadlo, které přesouvá vždy dvě lodě o 30m. Jednu nahoru, druhou dolu. Moc pěkné. Pak jedeme do palírny Whisky Glengoyn. Poprvé nás chytá déšť a vyndaváme deštníky. Na začátku jsme dostali každý panáčka 10ti leté whisky a potom nám vykládají o výrobě i historii jejich palírny. Po exkursi ve výrobě odjíždíme do Edinbourghu - hlavního města Skotska. Je pěkné. Ze začátku trošičku mrholí ale na závěr dne už je zase krásně. Byli jsme na hradu, kde byla individuální prohlídka a potom jdeme dolů po Královské míly. Tam jsme narazili na "camera obscura" - muzeum s optickými klamy a šli jsme dovnitř. Tam se nám to moc líbilo a strávili bychom tam daleko víc času, než jsme mohli. Pak už jdeme na šestou dolů, kde má být přistaven autobus. Taky přijel na čas a v půl sedmé vyrážíme. Jedeme no obhlídku dvou největších mostů na kraji města. Pak už jedeme na hotel.

ze 6. dne cesty

Úterý 7. 7. 2009
Stejný rozvrh jako včera. Odjezd na devátou ale tentokrát plně naloženi, protože už se nevracíme. Jedeme do severní oblasti Skotska. Nejdříve do města Loch Lomond, kde máme procházku a okukujeme místní zahrádky a pak jedeme dál. Máme ještě cestou několik zastávek ale už ne tak dlouhých. Zajímavé jsou třeba Neptunovy schody, což je kaskáda asi deseti zdymadel nad sebou, dole ukončené normálním a železničním mostem, které se otáčely do stran. Počasí nestojí za nic, ale když vylezeme z autobusu, tak přestane skoro pokaždé pršet, tak to je dobrý. Nejdýl jedeme kolem jezera Loch Ness, kde máme tři zastávky. Nakonec dojedeme do nejsevernějšího místa Skotska - Inverness. Tam máme delší pauzu a v devět večer odsud odjíždíme již zpět do Anglie.

ze 7. dne cesty

Středa 8. 7. 2009
Ještě v půlnoci se stavíme u benzinky a pak jedeme až do čtyř do rána kdy dorazíme do Yorku. Cestu jsme naštěstí prospali a na parkovišti ještě spíme do sedmi. Pak se zcivilizujeme a najíme a na osmou vyrážíme do starého města. Nechali jsme se kus provést a pak si jdeme svou cestou. Město je to moc pěkné a staré. V půl druhé odjíždíme do Cambridge, kde si prohlížíme staré univerzitní město. V šest odjíždíme do hotelu.

z 8. dne cesty

Čtvrtek 9. 7. 2009
V devět vyrážíme do Canterbury. Tam nás vysadí, odvedou do města a sraz máme na čtvrtou odpoledne. Tak tam couráme a utratíme poslední peníze. Ve čtyři jsme u autobusu a jedeme do Doveru na trajekt. Chvíli tam čekáme a pak se nalodíme. Ve Francii v Calais jsme v půl deváté a přeštelujem si hodinky na středoevropský letní čas. Pak jedme na Belgii, kde jsme v deset. Stavíme na benzínce a po přestávce a natankování jedeme dál na Německo.

z 9. dne cesty

Pátek 10. 7. 2009
Hranice s Německem přejíždíme v půl jedné v noci. V 6:45 jsme na našich hranicích. Na sv. Kateřině u nás jsme po sedmé hodině. V Berouně vystupujeme již po desáté hodině ranní a naše dovolená je u konce.

Naše svatba z 12. 6. 2009 a zahradní mejdan "Den poté"
Představte si to: trvalo to pouhých (bezmála) osm let a je to tady - bereme se! Pravda, mluvilo se o tom u nás již delší dobu. Ohlášky byly snad čtvrt roku dopředu, takže nic ukvapeného. Po probírání všech možných variant včetně té, že navštívíme ve dvou radnici a tam někoho požádáme o svědectví a nikomu nic neřkneme, jsme se (také na nátlak příbuzných) rozhodli, že to bude v pátek na městské radnici s oslavou doma na zahradě a pro kamarády a známé druhý den tamtéž pod názvem zahradní mejdan "Den poté".
Přípravy byly důkladné a položky na připraveném itineráři se k naši spokojenosti postupně zaškrtávaly. Když přišla středa, postavili jsme na zahradě plátěný stan 3x6 m a vyšperkovali o přístřešek pro gril a osvětlení. Další den, ve čtvrtek, jedeme podle rozpisu na nákup a pro sud. Když se vrátíme musíme ještě čekat v autě, protože se přihnala taková bouřka, jaká už dlouho nebyla. Ta jak přestala, odnosíme nákup a když neseme sud do altánu na zahradu tak se nestačíme divit: vítr sice stan otočil o 180 stupňů ale ne celý, ovšem od jedné strany jako když se ždíme hadr... Takže i trubky zohýbané. Tak ho srovnáme, trubky vyrovnáme, a přehodíme opět plachtu ale tentokrát už ho nezvedáme ale necháme (ze dvou) jen na první řadě nohou a tím to považujeme za odškrtnutou položku. Během dne ještě jedeme nakupovat a vyzvedávat objednané a střídavě s tím jsme doma ukryti před silně nepříznivým počasím. Navečer jdeme opět na zahradu něco odnést a co nevudíme: stan je opět srolovaný ale tentokrát tak důkladně, že trubky jsou už rozlámané. Tak co teď? Nakonec konstrukci vyspravím pomocí "dlah" a stojí skoro jak má. Pak dáváme plachtu a vidíme přímo ve "hřebeni" že se páře a je tam asi 30cm díra. Kouknem na to a jak se v blízkosti dotkneme, tak je díra rázem dlouhá skoro metr... Přemýšlíme, že sjedeme do Globusu, nebo Tesca pro nový, ale takhle velký podle internetu nikdo v momentální nabídce nemá a navíc už je plno hodin, že bychom to nemuseli stačit. Tak řeknu slovo do pranice: "to by bylo, abych si jako krejčovský synek s jednou dírou neporadil"! Netrvalo až tak dlouho a bylo hotovo :-)
Druhý den přijel svědek nevěsty (kolega z práce) a spolu s ním jsme stan postavili napevno a modlili se aby přežil. Před polednem odjíždíme na městskou radnici. "Pomocná síla" nás v předsálí poučila co a jak a když se vyhrnula předchozí svatba tak v pravé poledne nastupujeme my. Obřad byl krátký ale vcelku hezký. Řeč byla také zajímavá a jiná, než se běžně v televizi slyší. Konečně, nejdem tam poprvé a není nám dvacet... Plus mínus půl hodiny od začátku již uháníme domů. Rychle převléct a zjistit na zahradě případné další škody. A taky jo. Stan se povážlivě naklonil. Tak znova vyztužujeme a podepíráme. Také se plachta znova začala párat hned vedle sešití, tak vymýšlíme a nakonec realizujeme překrytí další plachtou. Vyplatilo se to. Když zrovna nepálilo sluníčko tak pršelo. Jednou i na kroupy došlo... Ale jinak se oslava povedla. Nálada výborná a ani se nikdo nepopral :-) Postupně se hosté vytráceli a s posledními, kteří u nás přespí kecáme asi do půlnoci a potom hurá na kutě.
Další den vstáváme někdy kolem deváté. Po zkulturnění následují přípravy na tento další den, který z okna vypadá, že by nemusel mít chybu. Taky jo. Celý den "azuro" a opět se to povedlo na jedničku. Ostatně - fotografie ze všech tří částí napoví víc než text.
Tak příjemné pokoukání :-)
Botanická zahrada Troja - 9. 8. 2008

Vyrazili jsme si na výlet a pro inspiraci do botanické zahrady v Praze - Tróji, tak přinášíme pár fotografií ze všech zákoutí, které nás nejvíce zaujali. jdou po sobě: skleník Fata Morgana, venkovní expozice, japonská zahrada.

Dovolená na Jižní Moravě - 7. - 12. července 2008

Na začátku léta jsme si řekli "všude dobře, doma nejlíp" a tak slovo dalo slovo a bylo rozhodnuto, že letos nebude žádné moře ani cizina ale že budeme poznávat krásy naší vlasti. Nejdřív jsme nevěděli ani rámcově jakým směrem a nakonec jsme zjistili, že ani jeden z nás nezná Jižní Moravu. Takže směr byl určen. Potom jsme koukli na internetu do map a zjistili, že tam je toho tolika co k vidění a zároveň množství možností na ubytování. To nám dodalo odvahy a řekli si, že ro riskneme na blint. Nejsme nijak rozmazlení, že bychom museli mít nutně hotel, takže jsme sbalili stan, nicméně si řekli, že kdyby byla v nějakém kempu chatka....

Nastal den odjezdu - pondělí - a my časně ráno, po desáté, vyrazili směr východo-východo-jih. Počasí jak stvořené pro cestování. Žádné horko. Jen ten déšť nemusel být chvílema tak intenzivní, aby se dalo jet i rychleji než 35km/h. při stěračích na plný výkon. Nakonec se nám podařilo dojet přes Ivančice a Mikulov do Lednice, kde jsme věděli, že by měl být autokemp Apolo. Našli jsme ho bez problémů a měli štěstí, že měli ještě volné kapacity v ubytování. A to nejen na volném prostranství pro stany - toho tam bylo moc - ale i s pevnou střechou. Pravda chata to nebyla, apartmán taky ne, ale mohli jsme si vyzkoušet, jak se žilo lidem z maringotek. Tak jsme se ubytovali v maringotce pro 4 za rozumných 480 kč na noc. Celkem platíme do čtvrtka 1700 a k tomu mapu za 60kč. Po vybalení jdeme po šesté hodině ven. Najedli jsme se, dali pivo i víno a nakonec končíme v kempové hospodě u vína za 55kč/l. Spát jdeme po jedenácté a neseme si s sebou další lahev.

Úterý 8. 7. 2008
Vstáváme v půl deváté. Po hygieně jdu do kiosku pro pečivo a po druhé kávě vyrážíme na výlet. Počasí je krásné, obloha bez mráčku, tak si bereme kraťasy. Odcházíme v půl jedenácté. Jdeme po žluté značce směrem na Valtice. První míjíme Apolonův chrám. Potom pavilón 3 grácie. Je to půlkruhová stavba, kde dámy od Lichlštejnů čekaly na pány až se vtátí z honu. Ale stejně jako Apollon je to nepřístupé. Potom jdeme kolem kaple sv. Huberta a dojdeme k pavilónu Rendez-vous. Je to velikánská stavba ve stylu vítězného oblouku. Jako jediná přístupná, tak jdeme na prohlídku. Pak už dojdeme do Valtic. Tam nejdřív zjistíme autobus na zpáteční cestu a pak hledáme hospodu, kde se najíme. Nakonec skončíme v Keltské hospodě na zahrádce a mají to tam moc hezké. I s inspirací na jezírko. Pak jdeme courat po městě. Zastavíme se na degustaci ve sklepě střední vinařské školy a pak jdeme dál. Prohlídneme si Valtický zámek I okolí ale jen zvenku. Pak si ješte sedáme v pizzérii na kafe a kolu než jede autobus. V 19:20 jsme u campu. Dáme si kafe a před tři čtvrtě na devět si jdeme dát něco k jídlu.

Středa 9. 7. 2008
Vstávám až po půl desáté. Káťa už byla koupit snídani. Najíme se a jdeme na autobus v půl jedenácté do Lednice. Tam couráme po parku a pak jdeme tři km k Janovu hradu. Je to nově postavená zřícenina. Zůstáváme na prohlídku a po ní jedeme loďkou k minaretu. Od něj to jsou dva km na zámek. Jdeme na prohlídku a pak tam ješte chvíli couráme. Potom jdeme na jídlo. Při tom se zatahlo a lilo. Ale když za hodinu odcházíme už zase svítí sluníčko a je obloha vymetená. Zajdeme do vinařské vesničky, jak se jmenuje jeden podnik, kde sedíme v sudu. Dáme si k tomu víno a na sedmou jdeme na autobus. V kempu si odložíme a jdeme do jednoho podniku, kde jsme ješte nebyli. Dáváme si tam vína. Zkouším ruzné druhy a jsou moc dobrá. Zpět a spát jdeme snad v jednu ráno, oba řádně statí.

Čtvrtek 10. 7. 2008
V devět se pomalu budíme a vstáváme. Já si dal kafe a je mi fajn. Zato Káťa skuhrá, že je ješte ožralá. Pak se balíme a v deset opouštíme kemp. Stavíme se na hodinu v Hodoníně. Procouráme centrum a stavíme se na polívku. Pokračujeme na Petrov. Navigace je spolehlivá, ale v Petrově je zákaz vezdu, a tak se motáme mezi navigací a objížďkou. Nakonec dojedeme do Petrova po původní trase a zjistíme, že se jím "jen" nedá projet na Strážnici, kam máme namířeno. Necháme auto u hřiště a jdeme se podívat na sklípky, které jsou hned vedle. Nakonec v jedné ulici sklípků úplně nakonci je jeden sklípek otevřený tak jdeme dovnitř. Vinař nás pohostil resp.jen Kát'u, protože já řídím. Pak se dáme do řeči a on nám poradí objížďku přes vinohrady, takže jsme ušetřily 25 km. Zadem přijedeme do Strážnice a najdeme kemp. Dostaneme poslední dvou lůžkovou chatku a ubytujeme se. Je to i se sprchou a WC, tak se hned osprchujeme. Po hygieně jdeme na obhlídku kempu a okolí. Našli jsme centrum a stavíme se na jídlo. Pak jdeme na přístaviště a zjistíme, kdy tu co jezdí. Taky najdeme skanzen a vedle něj hospodu, kde na chvilku skončíme. Pak jdeme do zámeckých sklepů na degustaci. To skončí na osmou kdy už zavírají, tak si koupíme na cestu dvě lahve a vracíme se do kenpu. Tam pak jdeme na večeři do místního podniku. Spát jdeme po jedenácté.

Pátek 11 .7. 2008
Vstáváme po deváté a po desáté odcházíme ven. V jedenáct máme plavbu Baťovým kanálem na hodinu, při které jsme dostali výklad. Pak hned od dvanácti prohlídku skanzenu také s výkladem. To trvalo déle a po půl druhé zustáváme na oběd v sousední hospodě. Na třetí hodinu máme prohlídku zámku a potom se jdeme podívat na židovský hřbitov a do synagogy. Potom jdeme do zámeckých sklepů na víno. Po sedmé se vracíme do kempu.

Sobota 12. 7. 2008
Vstáváme po čtvrt na devět a po kávě balíme věci do auta. Před desátou vyrážíme už domů. Cesta ubíhá dobře, protože se nepletou žádné kamióny. V Berouně jsme kolem jedné.

Zahradní párty na naší zahrádce - 4. srpna 2007

Jednu srpnovou sobotu jsme se konečně sešli na dlouho plánované zahradní párty na berounské zahráce s našimi kamarády. Jak to tak bývá, vše začalo vlažně a nevinně. Připravovali se špízy, kuchtily saláty a jiné laskominy, pivo se začalo slibně rosit, likéry dosáhly požadované teploty, vše bylo nachystáno a mohla začít nejpříjemnější část - konzumace. Nikdo se samozřejmě neflákal, protože tato činnost je nám všem milá. Později přišlo na řadu koupání otužilejších jedinců v bazénu i výuka břišních tanců pod vedením Valiny. Na ní ovšem nikdo nemá, hasnou vedle ní i leckteré profesionální vrtičky. Holt kdo umí, ten umí.

Ráno bylo už poněkud vláčnější, nicméně znovu jsme grilovali, povídali si, brali lázeň jak vodní tak sluneční. Prostě si myslím, že se zadařilo.

Návštěva pražské ZOO - 25. 7. 2007

Ke konci července jsme si ještě udělali po dlouhé době konečně výlet do pražské ZOO, kde jsme od povodní ještě nebyli. Počasí nám přálo - ani zima ani horko - takže ani zvířata se moc neschovávala. Nejvíc jsme asi užasli nad "nově" postaveným pavilonem indonéské džungle - nádhera. Jinak nikoho, kdo zná film "Nebezpečná stvoření" snad ani nenapadne se divit, že hlavním cílem našeho výletu byly též lemuři a nosálové. Zrovna tak i surikaty, které zase známe z jiných veselých videí.

Dovolená v Egyptě - Dahab - Hotel Happy Life Village 7. - 14. 7. 2007
Tentokrát jsme vyrazili opět za exotikou, ale víc na sever - na Sinai. Přistáli jsme v Sharm El-Sheikhu a jeli transferem do Dahabu a k hotelu. Především jsme měli zájem o šnorchlování u korálů. A povedlo se. Krásné korály byly přímo u hotelové pláže. Navíc tam byl krásný klid, protože hotel není přímo v Dahabu, ale jede se k němu nějakých 20 minut pouští. Takže náhodní návštěvníci, či auta okolo hotelu, nic z toho nehrozilo. Zato nám několikrát přešli přes pláž místní beduíni s velbloudy, ale to bylo příjemné rozptýlení. Právě kvůli odloučení vypravoval hotel 3x denně autobus do Dahabu, který jsme také párkrát navštívili a odkud máme nějaké fotografie. Z druhé strany hotelového komplexu se tyčily ohromné skály. Sice pěkné, ale bohužel nám zkracovaly den. Sluníčko za nimi zapadalo každý den přesně v šest tamního času. Ale i tak to tam bylo moc fajn.
Dovolená v Egyptě 11. 7. - 18. 7. 2006
Tak konečně jsme si udělali čas a vyrazili na dovolenou do exotických krajů. Jeli jsme s Exim Tourem a bylo to fajn, i když dost krátký. Ale víc společného času jsme nevyšetřili, tak jsme rádi i za ten týden. Letělo se do Hurghády, 15minut autobusem z letiště a byli jsme v hotelu. Hotel byl **** my měli all inclusive a tak jsme si to užívali...